Ik geef kleur aan jouw teksten
Laten we wegblijven van saai, en gaan voor kekke copy.
Kleur geven aan jouw teksten – dat is wat ik doe. Ik maak het simpel. Ik maak het anders. Ik maak het leuk. Teksten hoeven niet saai te zijn. Ook niet moeilijk, hoe complex je boodschap ook is. En ja, we kunnen ook jouw onderneming beter vindbaar maken dan die speld in een hooiberg.
Als tekstschrijver schrijf ik begrijpelijke, vindbare en originele teksten voor online. Ik speel met woorden, gooi er hier en daar een knipoog in en blijf ver weg van ellenlange zinnen of onnodig dure taal. Woorden als ‘terdege’, ‘jongstleden’ en andere snap-ik-niet-taal kom je in mijn teksten niet tegen. Laten we het simpel houden, leuker maken. We doen het samen.
Jij de inhoud + ik de tekst = een ijzersterk tekstresultaat én top-teamwork.
Woordenwonder, blogbrein en eeuwige nerd
Romy Veul. Aangenaam. Ik ben de teksttovenaar, het woordenwonder en het blogbrein – of hoe je het ook wilt noemen – achter deze site. Oftewel: een tekstschrijver in hart en nieren. Met dat eeuwige nerdy kantje. Want ja, ik vind dus écht ALLES boeiend en duik al lezend en interviewend in je onderwerp tot ik er alles van snap.
Met het clichéwoord ‘passie’ zal ik niet strooien. Feit is wel dat schrijven nogal mijn ding is. Elke letter zet ik met plezier op papier. Doordacht. Enthousiast uit mijn toetsenbord geperst.
Als begin-dertiger ben ik alweer iets langer geleden dan ik wil toegeven afgestudeerd in Nederlandse Taal & Cultuur. Daarna werkte ik een paar jaar in het communicatievak, maar al snel ging het ondernemen lonken. Ik wilde méér mensen helpen aan teksten. Mijn eeuwige nieuwsgierigheid stillen door in nóg meer onderwerpen te duiken. Zo was na een KvK-uitstapje in 2018 mijn eigen tekstbureau een feit. Dit werk voelt als een vreugdesprongwaardig feestje. Elke dag opnieuw.


Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Al tijdens mijn studie viel me één ding op: vaak wordt informatie die voor iedereen belangrijk is verstopt in ingewikkelde zinnen en woorden. Waarom? Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Daarom heb ik er mijn missie van gemaakt om informatie over onderwerpen als persoonlijke groei, positiviteit, duurzaamheid en carrière te vertalen naar lekker leesbare teksten. Begrijpelijk van titel tot uitsmijter. En met een knipoog op z’n tijd. Zodat je met jouw blogartikel, e-book of whitepaper je ideale lezer weet te trekken en te informeren. Met heldere taal laat je juist zien dat je snapt waar je het over hebt én creëer je die onmisbare gunfactor bij je lezer.
Geen boodschap is te moeilijk om makkelijk te maken.
Mijn missie als tekstschrijver
Laten zien dat geen boodschap te moeilijk is om makkelijk te maken.
We kennen allemaal de onbegrijpelijke gidsen en stappenplannen waar je geen touw aan kunt vastknopen. “Zo zijn die teksten nu eenmaal”, krijg ik weleens te horen. Maar nee, daar geloof ik niet in. Ik ben ervan overtuigd dat elke boodschap begrijpelijk en creatief op papier te zetten is. En dat een vleugje humor en een creatief sausje hét succesrecept zijn voor een tekst die aanspreekt.
Heb jij geen idee hoe jij de ronddolende woorden in je hoofd moet samenvoegen tot een écht leuke en leesbare tekst?
Geen nood. Dat is waar ik jou bij help.

Voor wie schrijf ik zoal?
Mijn opdrachtgevers variëren van online magazines met een missie tot duurzame webshops. En van ambitieuze coachingsbureaus tot grote Nederlandse bedrijven die hun steentje bijdragen.
Hun tekstonderwerpen lopen nogal uiteen. Van zonnepanelen tot timemanagement en babybedjes. Maar wat mijn opdrachtgevers gemeen hebben? Zij geloven dat het anders kan én doen het net even anders dan de rest. Duurzamer, eenvoudiger, gezonder, leuker, persoonlijker. Zij hebben een duidelijke missie en weten wat hen anders maakt. En daar sluiten ze hun teksten graag op aan.
Met dure woorden om het “duur doen” hebben ze het niet zo op. Ze willen vooral informatie toegankelijk maken. Met duidelijke voorbeelden, niet te lange zinnen en lekker begrijpelijke taal. Mensen informeren, inspiratie geven en blij maken is hun streven. Ze deinzen niet terug voor een woordgrap hier of daar. Het leven is al serieus genoeg.
Opdrachtgevers voor wie ik eerder rake teksten mocht schrijven, zijn onder andere 365 Dagen Succesvol, Tijdswinst, Bedrock, Hypotheek.nl, Bloomgift, Van Bruggen Adviesgroep en Universiteit Maastricht. Spiek in mijn portfolio voor een blik op mijn werk.


Doe mij een tekstuele uitdaging!
Mijn hart gaat vooral sneller kloppen van tekstuele uitdagingen. Van die teksten waarvan jij denkt “Hoe maak ik daar nu een aansprekend geheel van?”. Geloof me: er zijn mensen die dat écht leuk vinden om te doen. Ik dus! Bij mij is jouw boodschap in goede handen.
Wanneer ik niet aan het schrijven ben voor opdrachtgevers, deel ik graag mijn eigen hersenspinsels op mijn blog Vaker Vrolijk. De artikelen op mijn blog variëren van luchtige lijstjes tot diepzinnige nadenkers en van grappige anekdotes tot handige planningstips. Dat alles met een vleugje kleur, een toefje humor en vooral een flinke dosis positiviteit.
Testimonials

Samen naar de juiste woorden zoeken?
Je hoeft niet zelf tussen al je werkzaamheden door ook nog een blogartikel op papier te zetten. Je hoeft niet zelf te stoeien met je tekst “die net dat sausje mist”. En je hoeft ook je hoofd niet te breken over een vlotte manier om dat ingewikkelde model naar een leuke tekst te vertalen.
Als tekstschrijver doe ik niets liever dan die woorden voor jou te vinden. Wil je weten wat ik voor jou kan doen? Heb je een vraag? Neem contact met me op.